Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Gépjármű átvétel és leadás

Összegyűjtöttük a gépjármű átvételének és leadásának lépéseit, valamint hasznos tippeket adunk, hogyan érdemes ezekre előre felkészülni. Reméljük, hogy az alábbi tájékoztatók segítségével mindkét folyamat Számodra is egyszerűbbé és gördülékenyebbé válik. Válaszd ki, melyik témakör iránt érdeklődsz: az autó átvétele vagy leadása!
Az oldalon található tájékoztatók egyes részei a Magyar Lízingszövetség hivatalos útmutatója alapján készült, webes formában átdolgozva.

Kapcsolatfelvétel

A Flotta csapatunk a gépjármű(vek) átadásával kapcsolatban azt a személyt fogják keresni az Ügyfél részéről, aki Flotta kapcsolattartóként lett megjelölve.

Amennyiben Te vagy az illetékes, Kollégánk az általad preferált módon, telefonon vagy e-mailben fogja felvenni Veled a kapcsolatot az autó átvételének helyszíne és időpontja egyeztetése céljából.

Az átvétel történhet:

KOMÁROMI ÚTI
SZERVIZPONT

1142 Budapest, Komáromi út 36-38.

TENGERSZEM UTCAI SZERVIZPONT

1142 Budapest, Tengerszem utca 59/a

GYÁLI ÚTI
SZERVIZPONT

1097 Budapest, Gyáli út 48.

ILLATOS ÚTI
SZERVIZPONT

1097 Budapest, Illatos út 44.

GYÖMRŐI ÚTI
SZERVIZPONT

1103 Budapest, Gyömrői út 115.

MOL MERCARIUS
DEBRECEN

4032 Debrecen, Külső Böszörményi út 8.

Előzetes egyeztetés útján az autó átvétele történhet a telephelyeteken is.

Amely történhet az importőr vagy az autókereskedés telephelyén.

Fontos: A gépjármű átadásának az előfeltétele az aláírt bérleti szerződés!

Javasolt előkészületek

Az átvétel és a használat helyszínétől függően, érdemes lehet előre gondoskodnod, a díjköteles utak úthasználati jogosultságainak (autópálya matrica) megvásárlásáról.

A matricák megvásárlása a mi közreműködésünkkel is lehetséges. Amennyiben nem igényeltétek ezt a szolgáltatásunkat, kérjük, vásároljatok matricát az általatok használt autópályákra. Ha a matricavásárlás során segítségre van szükségetek, szívesen állunk rendelkezésetekre.

Fontos: Olvassátok el figyelmesen a használati útmutatót, és a gépjármű használója tartsa be az abban foglalt utasításokat.

Az átvétel napján 

A gépjármű(vek) átvételekor a gépkocsi(k) átadója és átvevője közösen köteles ellenőrizni a gépkocsi(k) állapotát és tartozékait. Győződjetek meg arról, hogy minden gyári és választható felszerelés hiánytalanul megvan.

Javasoljuk, hogy az alábbiak ellenőrzésében Te is aktívan vegyél részt:

Kötelező tartozékok megléte:
  1. elakadásjelző háromszög
  2. elsősegély doboz
  3. pótkerék vagy defektjavító szett
  4. láthatósági mellény
  5. európai “kék-sárga” baleseti bejelentő
  6. gépkocsiemelő*
  7. és a kerékkulcs*
*Amennyiben defektjavító szettet kapsz, a kötelező tartozékok között nem lesz gépkocsiemelő és kerékkulcs.

A gépjármű állapotának felmérése:

Az esetleges hibák feltűntetése a jegyzőkönyvben.

A szükséges dokumentációk átvétele:

  1. forgalmi engedély
  2. biztosítási igazolás
  3. meghatalmazás a gépjármű vezetésére

Az ellenőrzést követően az Átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírásával igazolod a fent leírtak helyességét.

Fontos: Az autót átadó és az autót átvevő személy közös felelőssége a gépkocsi állapotának és tartozékainak ellenőrzése. 

Mi történik még az átvétel napján?

Az átadáson fontos nekünk, hogy minél jobban megismerd az új gépkocsi(ka)t, illetve, hogy minden fontos információd meglegyen a szerződés szerint Nektek járó szolgáltatásokkal kapcsolatban. Így a helyszínen és a későbbiekben is bátran kérdezz minket, örömmel válaszolunk!

1. Autó bemutatása

Az átadás során bemutatjuk az autó legfontosabb funkcióit és lehetőségeit.

  • Gépkocsi személyre szabása: Hogyan állíthatod be az autót a Te igényeidnek megfelelően?
  • Vezetéstámogató rendszerek, extrák: Milyen vezetéstámogató rendszerek állnak rendelkezésedre, és hogyan aktiválhatók?
  • Mobilkapcsolat: Hogyan csatlakoztathatod mobiltelefonodat az autó kijelzőjéhez?

2. Operatív használat
Tájékoztatást nyújtunk a bérleti időszak legfontosabb kérdéseiről és válaszolunk a kérdéseidre.

  • Szerviz: Milyen gyakran és hol szükséges szervizelni az autót?
  • Gumicsere: Mi a téli és nyári gumicserék lebonyolításának módja?
  • Vészhelyzetek: Mi a teendő baleset, elveszett indítókulcs, vagy egyéb probléma esetén?

Amennyiben még nincsen MOL Mycarius regisztrációd, javasoljuk, hogy a jövőbeli ügyintézés megkönnyítése céljából az autó(k) átvételének napján készítsd el. Hogyha segítségre van szükséged a regisztrációs folyamathoz, ajánljuk figyelmedbe részletes útmutatónkat.

Az autó átvételét követő napokban

Felhívjuk figyelmedet, hogy az új használókhoz vagy gépjárművekhez rendelt üzemanyagkártyákat többnyire nem tudjuk az autó átadásával egy időpontban átadni. Előfordulhat, hogy ezt pár nap elteltével juttatjuk el Hozzátok. Köszönjük a megértést!

További kötelezettségek a gépjármű átvétele után​

  • Kövessétek a használati útmutatóban leírtakat a jármű használata során.
  • Szervizkönyv meglétének biztosítása.
  • Védjétek a járművet a szélsőséges időjárási és egyéb körülményekkel szemben, és tegyetek meg mindent, hogy megőrizzétek a jármű aktuális állapotát.
  • A gépjármű bármilyen meghibásodása, vagy hibája esetén mielőbb értesítsetek minket, hogy a további károk elkerülhetők legyenek.
  • Használjátok a járművet a közlekedési szabályoknak megfelelően.
  • A járművet hiánytalan felszerelésekkel együtt adjátok le, beleértve az átvételkor meglévő gyári tartozékokat és a regisztrációs matricát is.

Gépjármű üzemeltetése​

  • A járművet rendszeres időközönként szervizbe kell vinni felülvizsgálatra és műszaki vizsgára, a gyártó előírásai vagy a hatósági követelmények szerint.
  • Szezonálisan mindig a megfelelő gumiabroncsokat alkalmazza a gépjármű használója, és ügyeljetek arra, hogy azok mérete, súly- és sebességindexe, valamint minden egyéb paramétere megfeleljen a jármű műszaki előírásainak.
  • Ti feleltek a jármű mindennapos karbantartásáért is (pl.: a guminyomás ellenőrzéséért, az izzók cseréjéért vagy a szélvédőmosó folyadék feltöltéséért).
  • Kérjük, jelezzétek felénk, ha a karbantartás után bármilyen minőségi problémát tapasztaltok, illetve ha javítás vagy karosszériajavítás történt, lehetőleg egy héten belül.
  • A határidő után beérkező panaszokat sajnos nem tudjuk figyelembe venni.

Fontos: A használati útmutatóba foglalt kötelezettségek elmulasztása a gyári garancia elvesztését okozhatja, ami további költségekkel járhat.

Gépjármű sérülése

Jelezzétek felénk minden esetben, ha a jármű megsérül (legkésőbb a sérülést követő 48 órán belül). Ha ezt elmulasztjátok, előfordulhat, hogy a biztosítás nem fedezi teljes mértékben a kárt, vagy egyáltalán nem számolható el, ami plusz költségeket okozhat.

Szervizkönyv

Gondoskodjatok a szervizkönyv meglétéről, amennyiben a jármű nem elektronikus szervizkönyvet használ. Amennyiben a szervizkönyv hiányzik, az számotokra további teendőkkel és kötelezettségekkel járhat.

Iratok

A jármű leadása során az összes iratot – a használati útmutatót, az érvényes forgalmi engedélyt, a naprakész szervizkönyvet, a kódkártyákat és minden egyéb dokumentumot – hiánytalanul és jó állapotban kell visszaszolgáltatnotok. A gépjármű leadásakor minden iratot a járműben kell elhelyeznetek.

Kulcsok

A jármű leadásakor le kell adnotok az összes átvett kulcsot vagy kártyát (általában 2 vagy több darabot, a jármű típusától függően), valamint az autóriasztó távirányítóját és minden egyéb tartozékot.
Minden kulcsnak működőképesnek és sérülésmentesnek kell lennie.

Gyári felszerelés

A jármű átvételekor minden gyári felszerelést (pl.: kulcsokat, a használati útmutatót, a szervizkönyvet, az autóemelőt, a pótkereket vagy javítókészletet, a kerékanyakulcsot, a kerékőrt – ha van –, a kalaptartót, az elválasztó falakat és hálókat) rendeltetésszerűen kell használnotok, és a jármű leadásakor hiánytalanul vissza kell adnotok.
Jelezzétek felénk, amennyiben bármelyik gyári felszerelés megsérült vagy hiányzik.

Matricák

A jármű leadása előtt távolítsatok el minden matricát és feliratot úgy, hogy ne maradjon utánuk nyom, és ne sérüljön vagy színeződjön el a felület. Ha a matricákat nem távolítjátok el, az eltávolítás költségeit nektek kell viselnetek.

+ További kiegészítők

A gyári és választható felszereléseken felül további eszközöket (pl.: kihangosítót, CB rádiót vagy képernyőt) is beszereltethettek, ha ezek nem okoznak kárt a járműben (pl.: a speciális csíptetők használata sem hagy nyomot vagy sérülést).

Mielőtt ilyen kiegészítőt szereltettek be, kérjetek jóváhagyást, hogy az eszköz ne zavarja a jármű többi berendezésének működését, és ne jelentsen veszélyt az utasokra. A lízing vagy bérleti szerződés megszűnésekor ezeket a kiegészítőket maradandó nyomok nélkül el kell távolítanotok.

Ha olyan kiegészítőt szeretne a gépjármű használója felszereltetni, ami megváltoztatja az autó karosszériáját (pl.: vonóhorgot, nagyobb kerékabroncsokat vagy spoilert), ehhez a Te jóváhagyásod és a mi írásos engedélyünk szükséges a használónak, mivel ezek hatással lehetnek a vizsgálatok és szervizek gyakoriságára, illetve költségeire.

Gyakran ismételt kérdések

Mit kell tennünk a gépjármű átvételekor?
Ellenőrizni kell, hogy a gépjármű minden gyári és választható felszerelése hiánytalanul megvan. Érdemes a használati útmutatót is figyelmesen átolvasni.

A gyári garancia elveszhet, ami további költségeket okozhat a számotokra.

Haladéktalanul, a további károk elkerülése érdekében.

Nektek kell figyelemmel kísérned a szerviz-és vizsgaidőpontokat, illetve a járművet a gyártói és hatósági előírásoknak megfelelően szükséges karbantartanotok.

Szezonálisan megfelelő abroncsokat, melyek mérete, súly-és sebességindexe megfelel a jármű műszaki előírásainak.
Abroncsnyomás ellenőrzése, izzók cseréje, szélvédőmosó folyadék pótlása stb.

48 órán belül írásban értesítenetek kell minket a sérülésről.

A biztosító esetleg nem téríti a kárt teljesen vagy részben, így a költségeket Nektek kell viselnetek.

Például autóemelő, pótkerék vagy javítókészlet, kerékanyakulcs, kerékőr, kalaptartó, elválasztó falak/hálók stb. Ezeket hiánytalanul vissza kell szolgáltatni.

Igen, de csak akkor, ha a beszerelés nem okoz kárt, nem zavarja a jármű működését, és jóváhagyást kaptok a MOL Mercarius Fleet Solution-től.

Igen, ehhez a flotta menedzser és a MOL Mercarius Fleet Solution írásbeli engedélye szükséges.

Kapcsolatfelvétel

Az autó leadásának időpontjáról és helyszínéről előzetesen szükséges egyeztetnetek a Flotta csapatunkkal. A jármű leadásának időpontját közösen kerül meghatározásra, legkésőbb a leadást megelőző 5. munkanapig.

A gépjármű leadási szándékotokat jelezhetitek a Kapcsolatfelvételi űrlapon az “EGYÉB” csempe alatt a “Gépjármű leadás” lehetőség megjelölésével, vagy e-mailben az ugyfelszolgalat@molmercarius.hu címre írva.

A visszavét preferáltan a MOL Mercarius alábbi telephelyein történik:

TENGERSZEM UTCAI SZERVIZPONT

1142 Budapest, Tengerszem utca 59/a

GYÖMRŐI ÚTI SZERVIZPONT

1103 Budapest, Gyömrői út 115.

MOL MERCARIUS
DEBRECEN

4032 Debrecen, Külső Böszörményi út 8.

MOL MERCARIUS
SZEGED

6728 Szeged, Dorozsmai út 6.

Kérdésed van?

Hívd központi telefonszámunkat!​

Nyitvatartás: H-P 08:00-16:30

Javasolt előkészületek

Gépjármű visszavételénél fontos, hogy minél tisztább állapotban kerüljön vissza hozzánk az autó (több jármű esetén mindegyikre értendő), az esetleges külső és belső sérülések egyértelmű megállapíthatósága érdekében.

A leadás előtt gondoskodjatok arról, hogy a jármű megfelelő állapotban legyen:

Autó kitakarítása

Mossátok le a karosszériát a vizsgálat előtt és tisztítsátok ki a belső teret (szükség esetén a kárpitot is).

Autó szagtalanítása

Szűntessétek meg az esetleges kellemetlen szagokat (pl.: dohányfüst, állati vagy emberi eredetű szagok).

Autó tárolóinak kiürítése

Ellenőrizzétek az autó összes tárolórekeszét, és távolítsatok el minden személyes tárgyat.

Adatok törlése

Ne felejtsétek el törölni a jármű navigációs vagy médiarendszerében tárolt személyes adatokat sem.

Autó külső megtisztítása

A karosszérián vagy az üvegen lévő matricákat, címkéket és reklámokat szintén el kell távolítanotok.

Kiegészítők eltávolítása

Ha utólagosan beépített GPS-nyomkövető vagy más, a szerződésben nem szereplő eszköz van a járműben, annak kiszereléséről is gondoskodjatok a leadás előtt.

Fontos: Amennyiben a helyszínen nem állapíthatóak meg az esetleges esztétikai hibák, mosás után az Ügyfél jelenléte nélkül tud csak megtörténni a gépjármű(vek) állapotfelmérése.

A visszavét napján 

A gépjármű(vek) visszavétele a részletes állapotfelmérés és a dokumentáció miatt átlagosan 15 perc. Emiatt fontos, hogy ne egy egyszerű kulcsátadással, hanem ezzel az idővel tervezzetek!

Üzemanyagszint leadáskor

A leadáskor a járműnek legalább negyed tank üzemanyaggal kell rendelkeznie.

Érvényes műszaki vizsga

A gépjárművet érvényes műszaki vizsgával kell leadni. Amennyiben a jármű nem rendelkezik érvényes vizsgával, a vizsgabázisra történő szállítás költségei továbbterhelésre kerülnek.

Forgalomképes állapot

A járművet a leadáskor forgalomképes állapotban kell visszahoznotok.

Motor és hibajelzések

A motornak indíthatónak kell lennie, és egyik kontroll-lámpa sem jelezhet hibát. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, további vizsgálatokat végezhetünk a jármű állapotának tisztázása és a kapcsolódó költségek elszámolása érdekében.

Fontos: A leadás után már nem lehetséges a CASCO-, vagy kárfedezeti szolgáltatások utólagos elszámolása, valamint a kulcs vagy forgalmi engedély pótlása. Az ezekből felmerülő költségek Titeket terhelnek.

A leadáshoz szükségesek

A gépjármű(vek) visszavételekor az autó(k) átadója és átvevője közösen köteles ellenőrizni a gépkocsi állapotát és tartozékait. Javasoljuk, hogy az alábbiak ellenőrzésében Ti is aktívan vegyetek részt:

Kötelező tartozékok megléte:

  • érvényes forgalmi engedély, regisztrációs matrica, szürke rendszám (kerékpártartóhoz, ha van),
  • használati útmutató, szerviz-és garanciafüzet (ha papír alapú),
  • a jármű összes kulcsa és másolata, indítókártya,
  • az utólag beépített tartozékokhoz tartozó használati és garanciafüzetek,
  • rádiókódkártyák,
  • a navigációs rendszerhez tartozó SD-, CD- vagy DVD-lemez (a mentett helyeket – pl.: az otthoni címet – biztonsági okokból töröljétek),
  • minden leszerelhető audioeszköz,
  • a járműre szerelt kiegészítő felszerelések, amik eltávolíthatók (pl.: vonórúd, hátsó napellenző, kalaptartó, dísztárcsa, fejtámlák, szőnyegek, töltőkábelek stb.),
  • felépítmény, tetőcsomagtartó és vonóhorog kulcsa,
  • a járműhöz tartozó biztonsági felszerelések (emelő, kerékkulcs, elakadásjelző, elsősegélydoboz stb.)*,
  • a pótkerék legyen a járműben, és feleljen meg a jogi előírásoknak,
  • ha abroncsjavító készlet van a járműben, annak működőképesnek kell lennie (lyukfoltozó + 12 V-os szivargyújtóhoz csatlakoztatható kompresszor)*.

*Amennyiben abroncsjavító készletet kaptatok, a kötelező tartozékok között nem lesz gépkocsiemelő és kerékkulcs.

Ellenőrizendő területek:

Üvegfelületek:
Az összes lámpa, lencse, ablak és tükör ellenőrzése, hogy nincs-e rajtuk törés, repedés vagy lyuk.

Gumiabroncsok, pótkerék és abroncsjavító készlet:
Itt az kerül ellenőrzésre, hogy nincs-e sérülés, szakadás vagy hiány, valamint hogy minden csavar és kerékanya (kerékőr) megvan-e.

Sok gyártó nem ad pótkereket, hanem úgynevezett abroncsjavító készletet biztosít, ami lyukfoltozó szert és 12 V-os kompresszort tartalmaz.
– Amennyiben a járműhöz abroncsjavító készlet tartozik, a visszaadáskor ennek használható állapotban kell lennie.
– Ha a járműhöz pótkerék tartozik, azt is a járműben és megfelelő állapotban kell leadnotok.

Belső tér:
A kárpitnak tisztának és kellemetlen szagoktól mentesnek kell lennie, továbbá nem lehet rajta égésnyom, szakadás vagy makacs szennyeződés.

Műszerfal és középkonzol:
Minden funkciónak és eszköznek működnie kell, illetve nem jelenhet meg rajta hibakód. A felületek legyenek sérülés-és törésmentesek.

Karosszériaelemek (beleértve a küszöböket és a tetőt is):
Megfelelő fényviszonyok mellett kerül ellenőrzésre, hogy nincs-e horpadás, sérülés vagy karcolás a karosszérián.

Fontos: Az autót átadó és az autót átvevő személy közös felelőssége a gépkocsi állapotának és tartozékainak ellenőrzése. 

Sérülések értékelése

Ez az útmutató segít abban, hogy átlássátok, milyen alapvető elvárásoknak kell megfelelnie az autó(k)nak a leadáskor.

Természetes, hogy a jármű(vek) állapotát befolyásolja a kora és a futott kilométer, de vannak olyan sérülések, amelyek már nem számítanak elfogadhatónak (pl.: a hiányzó alkatrészek vagy a törött üvegfelületek).

Fontos: Az alábbi útmutató általánosságban ad tájékoztatást, a hatályos szerződések esetében az abban foglaltak szerint történik minden esetben az elszámolás!

Gépjármű külső felülete

1.) Karosszéria és festése

  • Legfeljebb 10 cm-es karcolások, amennyiben polírozással eltávolíthatóak
  • Legfeljebb 2 cm-es horzsolások és kopások, ha polírozással eltávolíthatók
  • Legfeljebb 2 cm-es horpadások, panelenként legfeljebb kettő
  • Kavicsfelverődések a panel kevesebb mint 25%-án, korrózió nélkül
  • Olyan felverődések, amelyeket még a korrózió előtt megfelelően fényeztek
  • 10 cm-nél nagyobb törések és karcolások
  • 2 cm-nél nagyobb horzsolások, kopások, horpadások
  • Minden olyan felverődés, karc és kopás, ami polírozással nem távolítható el
  • Panelenként kettőnél több horpadás
  • Korrodált horpadás, horzsolás, karc, illetve olyan festékhiányos sérülés, ahol a nyers fém karosszéria látszik és a korrózió elindulhat
  • Kavicsfelverődés a panel felületének több mint 25%-án
  • Hibás, színeltérést mutató újrafestés
  • Helytelen javítás
  • Az autó szerves tartozékát jelentő matrica teljes, vagy részleges hiánya
  • Külső hatás miatti elszíneződés
  • Reklám matrica eltávolításból – vagy hiányából – maradó darabok, ragasztónyomok, szennyeződések
  • Maró anyag okozta sérülés

2.) Hűtőrács és lökhárító

  • Legfeljebb 10 cm-es karcolások, amennyiben polírozással eltávolíthatóak
  • Legfeljebb 2 cm-es horzsolások és kopások, ha polírozással eltávolíthatók
  • Érdes vagy nem színrefújt lökhárító esetén: legfeljebb 10 cm-es karc és ütésnyom, illetve legfeljebb 2 cm-es horzsolás és kopásnyom
  • Legfeljebb 2 cm-es, hűtőrácsonként, illetve lökhárítónként legfeljebb 2 darab horpadás
  • Külső hatás (például időjárás) okozta elszíneződés
  • 10 cm-nél nagyobb törések és karcolások
  • 2 cm-nél nagyobb horzsolások, kopások, horpadások
  • Színrefújt lökhárító esetén: minden olyan felverődés, karc, horzsolás és kopás, ami polírozással nem távolítható el
  • Törött, repedt vagy deformálódott hűtőrács, lökhárító vagy annak tartozéka (pl.: szenzor)
  • Kettőnél több horpadás lökhárítónként, illetve hűtőrácsonként
  • Helytelen vegyszerhasználatból fakadó sérülések

3.) Gumiabroncs, könnyű-, vagy lemezfelni, dísztárcsák

  • Nyári abroncs esetében legalább 3mm-es, téli abroncs esetében legalább 3,5 mm-es futófelületű abroncsok
  • A könnyű-, vagy lemezfelni külső felén: legfeljebb egy darab, 10 cm-nél nem nagyobb karc, horzsolás vagy kopás
  • A könnyű-, vagy lemezfelni oldalán: legfeljebb egy darab, 10 cm-nél nem nagyobb karc, horzsolás vagy kopás
  • Dísztárcsán: 10 cm-nél nagyobb karc, vagy az 5 cm-nél nagyobb horzsolás (pl.: padkázás)
  • Nyári abroncs esetében 3 mm alatti, téli abroncs esetében 3,5 mm alatti futófelülettel rendelkező abroncsok
  • 10 cm-nél nagyobb karc, horzsolás vagy kopás
  • Deformálódott abroncs (pl.: fékezés hatására)
  • Az abroncson lévő kitüremkedés, oldalfal sérülése (pl.: repedés, szakadás, anyaghiány)
  • A futófelület vagy a perem sérülése
  • A nyilvántartásunktól eltérő paraméterű (márka, mintázat, méret) abroncsok
  • Idegen tárggyal átszúrt abroncs
  • Törött vagy deformálódott könnyű-, vagy lemezfelni
  • Korrózió a könnyű-, vagy lemezfelni
  • Az eredeti könnyű-, vagy lemezfelni, abroncsjavító készlet és/vagy pótkerék nélküli leadás
  • A darabszám hiány vagy törött dísztárcsák

4.) Üvegfelületek és világítás

  • Kavicsfelverődés, amennyiben 1-2 mm nagyságú, és nem a szélvédő „A” részén található
  • Kavicsfelverődés az első fényszórók, ködfényszórók vagy irányjelzők felületén, ha az üveg nem tört be, és az alkatrész működik
  • A helyi jogszabályok által megkövetelt kisméretű matricák a szélvédőn
  • Regisztrációs matrica kis mértékű sérülése
  • Karc
  • Matt felület
  • Törött üveg vagy fényszóró
  • Olyan törés vagy repedés a fényszórón, ami gátolja a működését. Minden izzónak működőképesnek kell lennie
  • Az utólagosan felszerelt napellenző-, vagy színes csíkokat teljesen el kell távolítani a szélvédőről, ha nem szakember helyezte fel őket, illetve elszakadtak, vagy elkezdtek leválni a szélvédő sarkainál
  • Az 2 cm-nél nagyobb és/vagy az „A” részen található törés vagy repedés
  • Regisztrációs matrica nagy mértékű sérülése, hiánya

5.) Szigetelések

  • Karosszériától elálló, de nem sérült vagy hiányos
  • Felületi horzsolással rendelkező, de nem hiányos
  • Sérült
  • Hiányos

6.) Tükrök és külső felszerelések

  • Színrefújt tükörkeretek: legfeljebb 5 cm-es kopás és karc, ha polírozással eltávolítható
  • Érdes vagy nem színrefújt tükörkeretek: legfeljebb 5 cm-es kopás, karc és ütés
  • A jármű leadása érintetlen vonórúddal és vonóhoroggal
  • Megfelelően felszerelt, teljesen működőképes és sérülésmentes fényszórók és reflektorok
  • A fényszóróknak maradéktalanul meg kell felelniük a jogszabályi követelményeknek, és ha a törvény előírja, szerepelniük kell a jármű dokumentumaiban
  • Színrefújt tükörkeretek: 5 cm-nél nagyobb kopás és karc, illetve minden olyan kopás és karc, amely fényezést igényel
  • Érdes vagy nem színrefújt tükörkeretek: 5 cm-nél nagyobb kopás, karc és ütés
  • A tükör és/vagy a tükörkeret deformációja vagy törése
  • Olyan reflektor, amelynek beszerelése vagy eltávolítása a jármű szerkezeti sérüléséhez vezetett
  • A vonórúd eltávolításából származó sérülés

Gépjármű belső területe

1.) Belső részek

  • Olyan szennyeződés az üléseken, belső burkolaton, kárpiton és lábtörlőn, ami általános tisztítással eltávolítható
  • Általános használatra utaló kopás és besüppedés az üléseken
  • A panelek elszíneződése a mindennapos használat és kopás következményeként
  • A telefontartó a járműben maradhat
  • Olyan szennyeződés az üléseken, belső burkolaton, kárpiton és lábtörlőn, ami csak speciális tisztítással távolítható el
  • Szakadás, kopás, karc, vágás vagy deformáció a belső burkolat, kárpit vagy lábtörlő anyagában
  • Felszerelés eltávolításából eredő lyukak a műszerfalon
  • Vágás, barázda vagy kiszálasodás a kormánykeréken
  • Törés (kulcson is) vagy hiány (motortérben is)
  • Csak speciális eszközökkel megszüntethető kellemetlen szagok (pl.: dohányszag)
  • Nem eltávolított GPS eszköz

2.) Csomagtér sérülések

  • Olyan szennyeződés belső burkolaton, kárpiton, ami általános tisztítással eltávolítható
  • Általános használatra utaló kopás
  • A panelek elszíneződése a mindennapos használat és kopás következményeként
  • Olyan szennyeződés a belső burkolaton, kárpiton, ami csak speciális tisztítással távolítható el
  • Szakadás, kopás, karc, vágás vagy deformáció a belső burkolat vagy kárpit anyagában
  • Utólagosan beszerelt eszközök eltávolításából eredő lyukak a felületeken, kárpithiányok
  • Törés vagy hiány

Gyakran ismételt kérdések

Mikor kell egyeztetnünk a gépjármű leadásának időpontját?

Legkésőbb a leadást megelőző 5. munkanapig közösen meg kell határoznunk az időpontot.

A leadás a MOL Mercarius

telephelyein történik.

  • A karosszéria vizsgálata előtt le kell mosni az autót.
  • A belső teret ki kell takarítani (kárpit tisztítása, szagok megszüntetése).
  • El kell távolítani minden személyes tárgyat és adatot (navigációs célok, telefonkapcsolatok, médiatartalmak).
  • A matricákat, reklámfeliratokat és utólagos jelöléseket el kell távolítani.
  • Az utólagosan beszerelt GPS-t és nem gyári eszközöket maradandó nyom nélkül ki kell szerelni.

A gépjárművet a MOL Mercarius Fleet Solution le fogja mosni és részletesen felméri, a feltárt sérülések és a tisztítás költségei pedig Titeket terhelnek.

Az összes gépjárműhöz tartozó iratot (forgalmi engedély, szervizkönyv, használati útmutató, kódkártyák stb.) hiánytalanul, a járműben kell elhelyeznetek.

Az átvett összes kulcsot (általában 2 vagy több), a távirányítókkal együtt, működő és sérülésmentes állapotban.

Minden nem gyári matricát el kell távolítani nyom- és sérülésmentesen. Ha ezt nem teszitek meg, viselnetek kell az eltávolítás költségét.

A járműnek legalább negyed tank üzemanyaggal kell rendelkeznie.

Igen. Ha nincs érvényes vizsga, a vizsgabázisra történő szállítás költsége Titeket terhel.

Nem. A leadás után a CASCO és kárfedezeti szolgáltatásokra már nem lehet elszámolni.

A gépjárműnek forgalomképes állapotban kell lennie:

  • A motor indítható állapotban kell, hogy legyen.
  • Egyetlen kontroll-lámpa se jelezhet hibát.
  • Az összes funkciónak és berendezésnek működnie kell.

További vizsgálatokat végezhetünk, és a javítás vagy elszámolás költségei Titeket terhelhetnek.

  • Forgalmi engedély, regisztrációs matrica, szürke rendszám (kerékpártartóhoz).
  • Használati útmutató, szerviz- és garanciafüzet (papír alapon, ha van).
  • Az összes kulcs és másolat, indítókártyák.
  • Rádiókódkártyák.
  • Navigációs rendszer adathordozói (SD/CD/DVD – a mentett címeket törölni kell).
  • Használati útmutató az utólag beépített eszközökhöz.
  • Minden leszerelhető audioeszköz.
  • Eltávolítható gyári kiegészítők (pl.: kalaptartó, dísztárcsa, szőnyegek, fejtámlák, töltőkábelek stb.).
  • Tetőcsomagtartó és vonóhorog kulcsa.
  • Biztonsági felszerelések (emelő, kerékkulcs, elakadásjelző, elsősegélydoboz stb.).
  • Pótkerék vagy abroncsjavító készlet használható állapotban.