Karbantartás és javítás

Bízd ránk az autódat

Tudjuk, milyen fontos a járművek megbízható működése. Ezért javasoljuk, hogy amint a flottába tartozó autók kötelező szervizelése esedékessé válik, vagy bármilyen probléma merül fel, mielőbb foglalj időpontot egyik szervizünkbe.

Szerviztípusok

Mikor esedékes a következő szerviz?

Amikor átadjuk a gépjárműveket, munkatársaink tájékoztatnak a következő szerviz időpontjáról. Ez általában a megtett kilométerhez vagy eltelt időhöz kötött, de előfordulhat, hogy egyéb meghibásodás vagy a műszaki vizsga megújítása miatt is szükséges szervizbe vinni az autókat.

Kötelező karbantartás

Eseti meghibásodás/javítás

Műszaki vizsga

Kötelező karbantartás

A gépjárművek átadásakor Munkatársaink tájékoztatnak a következő szervizintervallumokról, amelyek az átadott dokumentumokban (átadás-átvételi jegyzőkönyv) is szerepelnek. Általában a megtett kilométerszám, meghatározott idő elteltével, vagy egyéb, a járműveknél fellépő hibák esetén szükséges.

A legtöbb jármű műszerfali jelzéssel figyelmeztet az esedékes időszaki szervizre. Amennyiben járművek azon típusok közé tartoznak, amelyek nem jelzik, kérjük, vedd fel a kapcsolatot szervizünk munkafelvevőivel egyeztetés céljából. A kapcsolatfelvételhez használhatod a Kapcsolat űrlapot is, a “Szerviz” csempére kattintva.

Kilométer alapján

A legtöbb jármű a megtett kilométer után igényel szervizelést. Ennek intervallumát a gyártó határozza meg.

Megadott idő elteltével

A keveset futott autók esetében is ajánlott a rendszeres, időszakos karbantartás – például évente –, még akkor is, ha ritkábban vannak használatban, a biztonságos működés érdekében.

LÁGY SZERVIZ

Egyes autótípusoknál rugalmas szervizciklust alkalmaznak. Ebben az esetben a gépjármű folyamatosan figyeli a használat módját (pl.: hidegindítások száma, átlagsebesség, gázpedál állás, olajviszkozitás) és ennek megfelelően jelzi a műszerfalon a szervizigényt. Fontos, hogy az autóknál minden ilyen szervizigény kezelendő, mert a túlfutás ezekben az esetekben is garanciavesztéssel jár.

Gyakorlati tanácsok, teendők

  •  A gépjárművek kezelési útmutatójában minden információt megtalálsz a kötelező szervizeléssel kapcsolatban.
  • Ha nem találod a fizikai kezelési útmutatóját egy flottába tartozó gépjárműnek, az az interneten is elérhető. Csak írd be a keresőbe a jármű pontos típusát (pl.: „Toyota Corolla 2021 user manual”).

Miért fontos a kötelező szerviz betartása?

A kötelező szervizek időszaki betartása a garanciális feltétel megtartásában játszik lényegi szerepet.

Az úgynevezett túlfutás garanciavesztéssel jár, aminek következményeit szerződés szerint az Ügyfél köteles viselni. A MOL Mercarius nem vállalja a későn elvégzett vagy elmaradt időszakos szervizek miatt felmerülő problémák költségeit.

A garanciás gépkocsinál, ha egy nagyobb és költségesebb javításra lenne szükség, azt a gyártó térítésmentesen végzi el, míg egy túlfutás miatt garanciavesztett autó esetén az Ügyfél terhére történik meg az ilyen javítás.

Az alábbiak mindenképpen javasoltak a gépjárműveitek megfelelő karbantartásához:

  • Szervizintervallumok követése: figyeljetek a gyártó által előírt szervizintervallumokra, melyek a kilométerfutás és az idő függvényében határozzák meg a karbantartás szükségességét.
  • Biztonságos közlekedés: azonnal végeztessétek el a szükséges karbantartásokat, ha a gépjármű használója bármilyen figyelmeztető jelzést (pl.: központi hibajelző lámpa világítása), a kormány elhúzását, vagy nem megfelelő fékhatást tapasztal.
  • Műszaki vizsga érvényessége: rendszeresen ellenőrizzétek a műszaki vizsga érvényességét, hogy elkerüljétek a jogsértéseket és a váratlan költségeket.
  • Keréknyomás ellenőrzése: a keréknyomás rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen a gépjármű biztonságos működése érdekében.
  • Folyadékszintek ellenőrzése: a gépjármű használója rendszeres ellenőrzésekkel győződjön meg arról, hogy a motorolaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék és egyéb szükséges folyadékok megfelelő szinten állnak.

A karbantartás további részei:

  • A kopó forgó alkatrészek és folyadékok cseréje.

Visszahívási kampány

A MOL Mercarius Fleet Solution-t, mint üzembentartót értesítik, ha az egyik modellt, amit használtok visszahívási kampány érinti. Ebben az esetben kollégáink fel fognak keresni Téged vagy közvetlenül a használót, hogy időpontot egyeztessetek a gépjármű szakszervizbe juttatásáról, illetve a szükséges és díjmentes alkatrész cseréről.

Amennyiben a munkahelyed, mint üzembentartó kap közvetlen értesítést a jármű visszahívási kampányáról, kérjük, keresd fel az egyik szervizünk munkafelvevő csapatát a további teendők egyeztetése érdekében. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a “Szerviz” csempére kattintva és telefonon.

Eseti meghibásodás/javítás

Nagy javítások –  Előzetes időpont egyeztetése mindig szükséges

Kisebb javítások - Soron kívül is lehetséges, de előzetes egyeztetés szükséges

Szakszerviz kiszolgálás központi bejelentéssel

Bejelentés

Szervizigényeket központi telefonszámunkon vagy e-mailben jelezhetitek.

Szervizfeladatok rögzitése

Kollégáink az észrevételeitek alapján regisztrálják a szervizigényeteket és előkészítik a munkalapot.

Javítási hely maghatározása

1. Kollégáink felveszik a kapcsolatot szervizpontunk egyikével. 2. Az általatok megadott adatokkal feltöltött munkalapot kollégáink elküldik a szerviz számára. 3. Kollégáink tájékoztatnak Titeket a szervizpont elérhetőségeiről (közvetlen időpont egyeztetés céljából).

Szervizidőpont egyeztetés

Te, vagy a gépjármű használója bejelentkezik és az egyeztetett időpontban leadák a gépjárművet javításra.

Végrehajtás

1. A szervizpont javítási árajánlatot küld Kollégáinknak, amelynek visszaigazolását követően kezdődik meg a javítás. 2. A szerviz jelzi a javítás elkészültét. 3. A gépjármű visszavételekor alá kell írnotok a munkalapot.

Elszámolás

A szervizpont elkészíti az elszámolást felénk. Az esetlegesen felmerült, továbbszámlázandó tételekről tájékoztatunk Titeket.

Jelzések a műszerfalon

Amennyiben a gépjárműhasználó számára ismeretlen hibajelzés világít a műszerfalon, készítsetek róla fényképet, és küldjétek el a szervizpontjaink egyikére e-mail-ben, ahol kollégáink azonnal ismertetik Veletek a jelzés fontosságát és a további teendőket. A szervizeink munkafelvételét elérhetitek a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a “Szerviz” csempére kattintva.

Mi mit jelent?

ALACSONY OLAJNYOMÁS

A jármű további károsodása elkerülése érdekében a gépjármű adott használója azonnal állítsa le a motort, és kérjetek segítséget munkafelvevőink egyikétől.

A HŰTŐVÍZ HŐMÉRSÉKLETE TÚL MAGAS

A sérülések elkerülése érdekében a gépjármű adott használója állítsa le az autót. A víz lehűlését követően, ha szükséges, töltsétek fel a tartályt. Amennyiben a következő indítás után is melegszik, azonnal kérjetek segítséget egy szervizünktől.

Műszaki vizsga

Amennyiben a cég, ahol dolgozol az üzembentartó (a forgalmi engedélyen szereplő adatok alapján), kérjük, hogy a MOL Mercarius munkafelvételén keresztül kérj időpontot. Ebben az esetben szükség lesz arra, hogy a MOL Mercarius Fleet Solution meghatalmazást kapjon, hogy a Te nevedben, vagy munkahelyed nevében eljárhasson. A munkafelvételünket közvetlenül elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, az “Egyéb” csempére kattintva, azon belül a Műszaki vizsga lehetőség bejelölésével.

Abban az esetben, ha Te, vagy egy illetékes munkatársad intézi a vizsgáztatást, a számlát a Mercarius Flottakezelő Kft. nevére kell kiállítani.

A számlázási adatainkat ITTtalálod. Az engedélyszám (munkalapszám + jóváhagyókód) megadásához lépj kapcsolatba a MOL Mercarius munkafelvételi csapatával, mert a számlán mindenképpen szerepelnie kell ennek az információnak is a befogadáshoz.

A MOL Mercarius munkafelvételeinek egyikével szükséges időpontot egyeztetned a vizsga lebonyolításához telefonon, e-mailben, vagy a Kapcsolat űrlap segítségével az “Egyéb” csempére kattintva, azon belül a Műszaki vizsga lehetőség bejelölésével.

Csereautó

Szerződés szerint opcionálisan rendelkezésre áll csereautó szolgáltatásunk, melyet a gépjármű 24 órát meghaladó szervizelése esetén vehető igénybe. Amennyiben egy gépjármű meghibásodás vagy javítás miatt hosszabb időre kiesik, kérjük, jelezd csereautó igényeteket munkafelvételünk felé. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a “Szerviz” csempére kattintva. Kollégáink átfogó tájékoztatást nyújtanak Számotokra a szerződésetek szerinti lehetőségekről.

Hozom-viszem szolgáltatás

Lehetőséget biztosítunk saját sofőrszolgáltatás igénybevételére is, melynek keretében a MOL Mercarius sofőr munkatársa viszi el és hozza vissza az adott gépjárművet az előre egyeztetett szervizesemény elvégzésére. Így nem szükséges a gépjárműhasználónak vagy Neked személyesen elhozni, megvárni, majd visszavinni az autót, hanem sofőr munkatársunk intézi helyettetek, ezalatt nyugodtan végezhetitek munkátokat az irodában.

A szolgáltatás hétköznapokon 8:00 és 16:00 között érhető el, a szerződéses feltételek szerint. A részletek egyeztetéséhez kérjük, vegyétek fel a kapcsolatot szerviz munkafelvételi csapatunkkal, akiket elérhettek a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a “Szerviz” csempére kattintva. A szerződéses feltételekkel kapcsolatban bátran keresd kiemelt ügyfélmenedzsereteket is.

Gumiabroncs-hiba: defekt kezelése

Amennyiben valamilyen probléma adódik a gépjármű használó autójának az abroncsával, akkor a következő módokon van lehetőségetek eljárni:

Abban az esetben, ha a gépjárműhasználónak lehetősége van az önmentésre – tehát rendelkezik pótkerékkel, képes azt felszerelni, és a pótkerékkel mozgásképes az autó –, akkor mindenképp javasoljuk ennek a megoldásnak az alkalmazását.

A pótkerék felszerelése után kérjük, hogy vegyétek fel a kapcsolatot a MOL Mercarius egyik szervizpontjának munkafelvevőivel a központi telefonszámunkon (1. mellék 9-es gomb), e-mailben*, vagy a Kapcsolat űrlapunk kitöltésével a “Szerviz” csempére kattintva, hogy egyeztetni tudjatok egy számotokra megfelelő időpontot az abroncscserét illetően.

* Pest megyei lokáció esetén szervizpontjainkelérhetőségein.

** Vidéki lokáció esetén: szerviz.videk@molmercarius.hu

Ilyen jellegű hiba esetén nem csupán a saját szervizpontjaink állnak rendelkezésetekre, Budapesten kívül történő defekt probléma esetén az Országos gumiszerviz partnerhálózatunk tagjai is örömmel segítenek. Javasoljuk, hogy válasszátok ki a hozzátok legközelebbi partnert, hogy a lehető leggyorsabb segítséget kaphassátok.

Amennyiben önerőből nem oldható meg a gumi javítása, tehát mozgásképtelenné vált a jármű, akkor mentésre lesz szükség. A részletek pontosítása érdekében kérjük, hogy a gépjárműhasználó vagy Te vedd fel velünk a kapcsolatot a központi telefonszámunkon. Üzleti időben munkafelvevő kollégáink állnak rendelkezésetekre, üzleti időn kívül pedig Assistance szolgáltatásunk érhető el.

MOL Mercarius szervizpontok

GYÁLI ÚTI
SZERVIZPONT

1097 Budapest, Gyáli út 48.

A Gyáli úti telephelyünk szintén az M5-ös autópálya kivezető szakszánál található. A gépjárművek szervizelése mellett számos kényelmi szolgáltatásunk is elérhető itt, mint a téli és nyári szezonális gumicsere, a Hozom-Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadás-átvétel lehetősége, illetve a csereautóval kapcsolatos ügyintézés.

KOMÁROMI ÚTI
SZERVIZPONT

1142 Budapest, Komáromi út 36-38.

A MOL Mercarius történetének első állomása, a több évtizedes múltra büszkén tekintünk vissza. Ezen a helyszínen megtalálható szolgáltatásaink széles spektruma, mely magába foglalja a szerviz mellett, a téli és nyári szezonális gumicserét, a Hozom-Viszem szolgáltatást, a gépjármű átadás-átvétel lehetőségét, a csereautóval kapcsolatos ügyintézést, valamint a kárügyintézést is.

TENGERSZEM UTCAI SZERVIZPONT

1142 Budapest, Tengerszem utca 59/a

A várakozási idővel kapcsolatos visszajelzések arra ösztönöztek minket, hogy bővítsük az M3-as autópálya bevezető szakasza közelében szerviz kapacitásainkat, így 2024 elején megnyitottuk a Tengerszem utcai telephelyünket. Az új szervizünk mindössze 800 méterre található a jól ismert Komáromi úti telephelyünktől, alig 2 perces autóútra.

Az új telephelyünk könnyen megközelíthető és gondoskodunk a kényelmes parkolás lehetőségéről is. Kiterjedt szervizszolgáltatásaink között szerepelnek a téli és nyári szezonális gumicserék, a Hozom-Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadás-átvétel, valamint a csereautóval kapcsolatos ügyintézés. Szervizünkben továbbá speciális emelőberendezések állnak rendelkezésre melyek képesek kisteherautók szakszerű felemelésére is.

ILLATOS ÚTI
SZERVIZPONT

1097 Budapest, Illatos út 44.

Az M5-ös autópálya kivezető szakaszánál található az Illatos úti szervizpontunk. Itt Ügyfeleink a hagyományos szervizeken túl számos szolgáltatásunkat igénybe vehetik, beleértve a téli és nyári szezonális gumicsere szolgáltatásunkat, a Hozom-Viszem szolgáltatást, a gépjármű átadás-átvétel lehetőségét, továbbá a csereautó és káreseményekkel kapcsolatos teendők is könnyedén intézhetők nálunk. Emellett, az Illatos úti szervizünkben két speciális emelő áll rendelkezésre, amelyek nagyobb méretű autók emelésére is alkalmasak.

GYÖMRŐI ÚTI
SZERVIZPONT

1103 Budapest, Gyömrői út 115.

Gyömrői úti szervizpontunk a Gyáli és Illatos úti telephelyeinktől mindössze tíz percnyi autóútra, a X. és XVIII. kerület határán, a KÖKI-től alig két percre található. Az elhelyezkedése rendkívül kedvező, hiszen közvetlenül a reptéri gyorsforgalmi út mellett található.

Az autók szervizelése mellett számos kényelmi szolgáltatást kínálunk. Ide tartozik a téli és nyári szezonális gumicsere, a Hozom–Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadásának és átvételének lehetősége, valamint a csereautó biztosításával és a kárrendezéssel kapcsolatos teljes körű ügyintézés.

MOL MERCARIUS
DEBRECEN

4032 Debrecen, Külső Böszörményi út 8.

2022 decemberében megnyitottuk az első vidéki telephelyünket Debrecenben, amely a Mercar leányvállalatunkkal együttműködve üzemel. Az autószalon mellett itt is elérhetőek a MOL Mercarius széles szervizszolgáltatásai, mint például a téli és nyári szezonális gumicsere, a Hozom-Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadás-átvétel lehetősége, illetve a csereautóval és a káreseménnyel kapcsolatos ügyintézés is. Ez a lépés tovább erősíti elkötelezettségünket, hogy nemcsak Budapesten, hanem az ország más régióban is ki tudjuk szolgálni Ügyfeleinket.

Gyakran ismételt kérdések

Miért fontos a kötelező szerviz betartása?

A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.

Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:

  • fékproblémák,
  • klímahibák,
  • folyadék szivárgás,
  • futómű hibák,
  • szokatlan szagok vagy zajok.

A kisebb javítások, mint például:

  • az izzócsere,
  • folyadékok utántöltése,
  • ablak- és ablaktörlő cseréje,
  • akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
  • kulcs- és elemcsere

soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetésszükséges.

A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőségetek díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódjatok a témában házon belül, vagy keressétek fel kiemelt ügyfélmenedzsereteket.

Defekt vegyétek fel a kapcsolatot a MOL Mercarius szervizpontjainak  egyikével, hogy egyeztethessetek egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.